- Oferta
- Szkolenia
- SZKOLENIA LOGISTYCZNE
- Planowanie produkcji
- Zarządzanie zaopatrzeniem
- Logistyka dystrybucji
- Zarządzanie procesami logistycznymi
- Zarządzanie kosztami logistyki
- Metody oceny dostawców
- Inwentaryzacja
- Controlling logistyki
- Zarządzanie personelem w logistyce
- Zarządzanie logistyczne przedsiębiorstwem
- Zarządzanie magazynem
- Zarządzanie zapasami
- Zarządzanie transportem i spedycją
- Zarządzanie łańcuchem dostaw
- GRA LORDS OF CHAIN
- Konstrukcja efektywnych zakupów: metody redukcji kosztów zakupów, ocena dostawców
- PROGNOZOWANIE W LOGISTYCE, MODELE W MS EXCEL - 2 dniowe warsztaty dla tych, którzy zajmują się prognozowaniem i logistyką
- PROGNOZOWANIE W LOGISTYCE, MODELE W MS EXCEL - 1 dniowe warsztaty dla tych, którzy zajmują się prognozowaniem i logistyką.
- LEAN In LOGISTICS - gra symulacyjna
- SYSTEM 5S - sekret japońskiego sukcesu
- Planowanie produkcji - program na 8 godzin lekcyjnych
- SZKOLENIA SPRZEDAŻOWE
- Sztuka prowadzenia negocjacji
- Negocjacje biznesowe dla zaawansowanych
- Organizacja pracy przedstawiciela handlowego
- Sprzedaż pośrednia
- Telefoniczna rozmowa handlowa z Klientem
- Negocjacje zakupowe
- Zaawansowane techniki sprzedaży
- Znaczenie profesjonalnej obsługi Klienta i obsługa sprzedażowa
- Trudny Klient
- Komunikacja w rozmowie z Klientem i elementy biznesowej etykiety
- Zarządzanie zespołem handlowym i sprzedaż
- Trening umiejętności sprzedażowych
- Coaching negocjacyjny
- ZARZĄDZANIE PERSONELEM
- KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
- Jak mówić, by być zrozumiałym, jak słuchać, by rozumieć innych?
- Techniki asertywnych zachowań – wykorzystanie własnych doświadczeń życiowych i umiejętności w celu radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
- Skuteczna autoprezentacja – budowanie swoich mocnych stron w różnych sytuacjach zawodowych i pozazawodowych
- Jak odnosić sukcesy przemawiając publicznie do różnych grup zawodowych i społecznych? Prowadzenie spotkań i zebrań z pracownikami.
- Narzędzia skutecznej prezentacji – właściwe i adekwatne wykorzystanie instrumentów do budowy prezentacji dla różnych grup odbiorców.
- Budowanie pozytywnych relacji zawodowych.
- Normy, zasady postępowania i reguły rządzące etykietą w społeczeństwie i firmie – firmowy savoir vivre
- Psychologia budowania porozumienia z trudnymi typami osobowościowymi.
- NEGOCJACJE
- Sztuka perswazji i przekonywania do swoich racji, drogą do osiągania celów.
- Znajdowanie obustronnych korzyści dla stron w konflikcie, czyli skuteczne mediacje i negocjacje.
- Umiejętność postępowania z ludźmi – wywieranie pozytywnego wpływu na innych oraz budowanie siły i oporności na próby manipulacji.
- PRACA Z ZESPOŁEM
- Zarządzanie ludźmi w organizacji – obszary twórczego kierowania.
- Budowanie zespołu projektowego.
- Instrumenty motywowania innych i samo motywacji.
- Organizacja swojego czasu w codziennych obowiązkach społecznych.
- Jak uczą się ludzie dorośli - prowadzenie szkoleń i wspieranie rozwoju pracowników.
- Coaching – rozwój i wzmocnienie potencjału podwładnych.
- Rekrutacja i selekcja – jak przygotować się i prowadzić rozmowę kwalifikacyjną z potencjalnym pracownikiem. Poszukiwanie pracowników na rynku.
- Inteligencja emocjonalna
- Współpraca w zespole - warsztat szkoleniowy
- ROZWÓJ OSOBISTY
- SZKOLENIA LOGISTYCZNE
- Doradztwo
- Trenerzy
- Akademia Logistyki
- Letnia Szkoła Wizerunku
- Szkolenia

Szkolenia logistyczne
GRA LORDS OF CHAIN
< powrót
Gra decyzyjna Lords Of Chain to interaktywny sposób zobrazowania procesu logistycznego przebiegającego od producenta do finalnego odbiorcy. Uczestnik gry ma możliwość nie tylko uświadomienia sobie, jak wiele różnych sytuacji decyzyjnych powstaje w związku z przepływami w łańcuchu dostaw, ale staje się fizycznie uczestnikiem i kreatorem procesu. Nadrzędnym celem gry jest optymalizacja procesów logistycznych w obszarze zaopatrzenia, transportu, produkcji i dystrybucji przy zachowaniu zasady dążenia do minimalizacji kosztów.
Gra przewiduje możliwość poruszania się w okresie jednego roku z podziałem na tygodnie (oznaczające interwał ruchu). W standardowym wydaniu wymaga uczestnictwa 14 graczy przydzielonych w odpowiedniej ilości do poszczególnych dywizji, jednego moderatora gry i jednego asystenta moderatora.
W grze występuje moderator, czyli osoba kreująca problemy mogące wystąpić w łańcuchu, sprawdzająca poprawność zasad poruszania się, walidująca poszczególne procesy oraz nadająca tempo gry. Moderator jest również osobą wskazującą sposoby rozwiązania problemów (moderator dyskusji) oraz pełni rolę finalnego odbiorcy produktów finalnych.
Modułowość i elastyczność gry jako jej atut.
Atutem gry jest jej modułowa budowa, co powoduje elastyczne dopasowanie się do potrzeb przetestowania różnych wariantów sytuacyjnych. Wspólnie z Zamawiającym można ustawić poszczególne moduły gry w taki sposób, by była możliwość symulacji różnych problemów i sytuacji decyzyjnych.
Przykładowo - w przypadku symulacji potencjalnych sytuacji z obszaru dystrybucji, moduł produkcji może rozpoczynać grę, a w następnej kolejności mogą być ustawione poszczególne szczeble dystrybucji rozdzielone modułami transportu. Takie ustawienie modułów umożliwi symulację sytuacji decyzyjnych m.in. z obszaru DRP.
Czas trwania gry:
8h lekcyjnych (x45 minut)
Uczestnicy:
- 14 graczy (wersja optymalna)
- moderator: trener
- asystent moderatora: pracownik zleceniodawcy (opcjonalnie trener)
Gra prowadzona jest dwuetapowo:
Etap pierwszy to część, w której 14 uczestników kreuje proces logistyczny w łańcuchu dostaw poprzez podjęcie decyzji w swoim obszarze oraz wykonanie związanych z nią ruchów. Gra podzielona jest na dywizje – magazyn poddostawcy, transport, produkcja, magazyn wyrobów finalnych. W każdej z dywizji dochodzi do zarządzania decyzją poprzez zaplanowanie ruchu, jego wykonanie, oraz dokonanie kontroli jakościowej, a ostatecznym etapem wykonania ruchu jest policzenie kosztów z nim związanych. Powiązanie ruchów w danych dywizjach z decyzjami innych dywizji prowadzi do unaocznienia problemów komunikacyjnych w planowaniu łańcucha dostaw.
Czas trwania 1 – go etapu bez komunikacji - 2 h.
Drugi etap gry to, poza interakcją ruchową na planszy, czas na prowadzenie negocjacji pomiędzy dywizjami gry, poszukiwanie rozwiązań w problemach komunikacyjnych, a także określanie zasad kooperacji i koopetycji. 14 graczy w tym etapie szuka możliwości do wypracowania wspólnych decyzji, poszukuje rozwiązań optymalizacyjnych w całym procesie, a także wypracowuje rozwiązania dla strategii minimalizacji kosztów w całym procesie.
Czas trwania 2 – go etapu z możliwością komunikacji i negocjacji - 3 h
Zakres kompetencji „miękkich” w grze: (w zależności od sprofilowania gry):
- Komunikacja biznesowa
- Negocjacje w biznesie
- Zarządzanie w łańcuchu logistycznym
- Zarządzanie kosztami
- Zarządzanie logistyką
- Zarządzanie transportem
- Gospodarka magazynowa
- Zarządzanie produkcją
- Optymalizacja procesów
- Marketing usług
- Zarządzanie strategiczne
- Planowanie
- Planowanie produkcji
- Łańcuch logistyczny jako proces ciągły
- Zarządzanie systemami i procesami
- Odpowiedzialność decyzyjna
Zakres kompetencji „twardych” w grze: (w zależności od sprofilowania gry):
- Optymalizacja kosztów wydziałowych, budżetowanie, minimalizacja kosztów
- Planowanie procesów wytwórczych, 5S, produkcja w systemach push i pull
- Obliczanie opłacalności decyzji w zakresie gospodarki magazynowej i transportu, i procesów
- Lead Time
- Technologiczne i techniczne aspekty wykorzystania magazynu
- Pracochłonność i czasochłonność
- Ryzyko kosztowe i w zakresie braku działań
- Koszt produkcji w czasie
- Redukcja kosztów w czasie
- Dystrybucja fizyczna
- Ekonomiczna wielkość zamówienia
- Ekonomiczna wielkość produkcji
- Kontrola i controling
- Inżynieria procesów logistycznych
Efekty gry Lords Of Chain:
1. Każdy z 14 graczy rozpoznaje proces jako całość i potrafi określać wpływ poszczególnych dywizji na całkowite koszty procesu.
2. Wzrasta umiejętność podejmowania decyzji i szukania wspólnych rozwiązań dla osiągania pożądanego celu.
3. Gracz przewiduje ruchy, planuje procesy magazynowania, transportowania i wytwórcze.
4. Gracz potrafi przewidzieć skutki i konsekwencje decyzji podjętych w poszczególnych dywizjach.
Harmonogram:
1h - Wprowadzenie do gry: wyjaśnienie zasad i reguł, określenie funkcji i ról uczestników, zdefiniowanie celu
2 h – Gra cz. 1
Przerwa
3 h – Gra cz. 2
2 h – Wnioski (Burza mózgów): określenie głównych problemów w poszczególnych dywizjach, określenie możliwości ich eliminacji
< powrót