logo
Cennik
link
Rezerwacja
link
Referencje
link
Kontakt
link
Najbliższe szkolenia
24 - 26.02.2016 Wstęp do metodyki 4TG


Wspieramy:


Szkolenia sprzedażowe
COACHING NEGOCJACYJNY

CZYLI JAK SKUTECZNIE OSIAGAĆ ZAŁOŻONE CELE

Czas realizacji szkolenia: 
8 godzin lekcyjnych

W dzisiejszym świecie, aby osiągać satysfakcjonujące nas cele, zarówno w sytuacji zawodowej, jaki i poza zawodowej musimy skutecznie negocjować. To najlepszy ze sposobów osiągania porozumienia z osobami prowadzącymi negocjacje po drugiej stronie. Rokowania kojarzone są z konfliktem i tak jest w
rzeczywistości – konflikt, rozbieżność interesów, dążeń i ambicji ludzi powoduje, że negocjacje stają się kluczem do osiągnięcia porozumienia czy kompromisowego rozwiązania problemów. Negocjacje prowadzimy z różnymi typami ludzi, osobowości i charakterów. Jak dobrze zaplanować i przeprowadzić
negocjacje, aby zakończyły się sukcesem-o tym właśnie traktuje warsztat: Coaching negocjacyjny, na
który serdecznie Państwa zapraszam.
Głównym celem coachingu negocjacyjnego jest podniesienie efektywności i skuteczności działania Uczestnika – coachowanego, poprzez wykorzystanie istniejących technik i instrumentów prowadzenia negocjacji.

Cel szkolenia:

Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, pragnących skutecznie osiągać założone cele.

Metodyka:

Program szkolenia:

Etap I - wstępny

  1. Czym są, a czym nie są negocjacje
  2. Rodzaje i poszczególne typy negocjacji
  3. Różnice i podobieństwa pomiędzy rokowaniami
  4. Przykłady różnych typów negocjacji
  5. W jakich sytuacjach należy negocjować?
  6. Kiedy i dlaczego nie należy negocjować
  7. Przyjmowanie założeń negocjacyjnych
  8. Reguły negocjacyjne

II. Etap II – Cel

  1. Określenie celu i potrzeb prowadzenia negocjacji
  2. Jakie korzyści zakładam po zakończeniu negocjacji?
  3. Kiedy, z kim, i dlaczego negocjujemy?
  4. Pozyskanie informacji (źródła informacji) o negocjacyjnym rywalu,
  5. Zdiagnozowanie typu negocjatora-osoby, z która będziemy prowadzić negocjacje – „biznesmen”, „ideolog”, „paranoik”, „schizofrenik”, „egocentryk”, „niezrównoważony”, „manipulator”, „zimny drań”, „kamienna twarz”, „nadpobudliwy”, „przyjacielski”, etc. – jak z nimi negogocjować?
  6. Plan prowadzenia negocjacji – założenia negocjacyjne: kiedy, z kim, jak, do kiedy, z jakim wsparciem?
  7. Etapy negocjacji
  8. Opracowanie strategii prowadzenia negocjacji
  9. Opracowanie taktyk negocjacyjnych
  10. Opracowanie technik manipulacyjnych
  11. Opracowanie strategii ustępstw
  12. Opracowanie sposobów wychodzenia z impasu negocjacyjnego

III. Rzeczywistość – jak jest teraz – punkt wyjścia

  1. Ocena aktualnej sytuacji wyjściowej przed rozpoczęciem negocjacji
  2. Analiza interesów i alternatyw
  3. Kwestie negocjacyjne
  4. Diagnoza otoczenia bliskiego i dalszego istniejącej sytuacji przed negocjacyjnej
  5. Opracowanie profilu negocjacyjnego rywala/-li
  6. Nasze mocne i słabe strony w negocjacjach
  7. Ustalenie zespołu negocjacyjnego i poszczególnych ról osób wchodzących w jego skład
  8. Po czym poznamy, ze osiągniemy cel – mierniki celu
  9. Opracowanie zestawu potencjalnych problemów i kluczy do ich rozwiązania

IV. Opcje – jak zrealizujemy cel

  1. Opracowanie i przeanalizowanie pomysłów na osiągniecie sukcesu w rokowaniach
  2. W jaki sposób będziemy komunikowali się podczas negocjacji – arsenał technik (pośrednik, telefon, „twarzą w twarz”, poczta elektroniczna, telekonferencja, video konferencja, skype, tekst „papierowy”,
  3. Reguły otwarcia negocjacji – jak zrobić dobry początek?
  4. BATNA – ustalenie najlepszej alternatywy negocjowanego porozumienia
  5. Wykorzystanie negocjacyjnych narzędzi – „źródła siły”, przełamywanie impasu,
  6. Panowanie nad emocjami w rokowaniach
  7. Jakich błędów w negocjacjach należy się strzec?

V. Przyszłość – co, jak i w jakim celu wykorzystasz?

  1. Manipulacje
  2. Gry psychologiczne
  3. Wojna podjazdowa
  4. Działania ukierunkowane na zmęczenie przeciwnika
  5. „Przeciąganie” negocjacji
  6. Naruszanie zaufania
  7. Manipulowanie faktami, danymi statystycznymi i tzw. „prawda obiektywną”
  8. Reagowanie na sytuacje stresujące – ochrona siebie
  9. Metody obrony przed manipulacjami strony przeciwnej
  10. Wykorzystanie technik asertywnych

VI. Sylwetka skutecznego negocjatora

  1. Wiedza
  2. Umiejętności
  3. Doświadczenie
  4. Charakter
  5. Osobowość
  6. Pewność siebie
  7. Motywacja
  8. Opanowanie
  9. Samodyscyplina
  10. Wewnątrzsterowność

VII. Zakończenie i podsumowanie warsztatu coachingowego

  1. Wnioski końcowe
  2. Zadania negocjacyjne dla Uczestników
  3. Sesja pytań i odpowiedzi

< powrót