logo
Cennik
link
Rezerwacja
link
Referencje
link
Kontakt
link
Najbliższe szkolenia
24 - 26.02.2016 Wstęp do metodyki 4TG


Wspieramy:


Szkolenia sprzedażowe
TRUDNY KLIENT

CZYLI JAK SOBIE RADZIĆ Z EMOCJAMI, REKLAMACJAMI I ZASTRZEŻENIAMI KLIENTA

Czas realizacji szkolenia: 
8  godzin lekcyjnych,

Cel szkolenia:
Zapoznanie z typami trudnych Klientów i trudnymi sytuacjami sprzedażowymi. Poznanie metod asertywnego radzenia sobie z trudnymi Klientami. Doskonalenie umiejętności panowania nad emocjami i merytorycznego, spokojnego  prowadzenia rozmowy z Klientem. Poznanie przyczyn i źródeł niezadowolenia Klienta. Nabycie wiedzy na temat utraty Klientów i przeciwdziałania podejmowane w sytuacji ich odchodzenia – diagnoza przyczyn. Identyfikacja typów trudnych Klientów, symptomy i cechy charakteryzujące ich zachowania, słowa i gesty. Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z sytuacji reklamacji produktu przez Klienta

Nabyte umiejętności:
Praktyczne wykorzystanie nabytej wiedzy z zakresu asertywności, rozpoznania typów Klienta. Znajomość trudnych sytuacji w obsłudze Klienta. Wiedza na temat przeciwdziałania trudnym sytuacjom. Wiedza na temat komunikowania się z Klientem będącym pod wpływem negatywnych emocji. Umiejętność interpretacji zachowań poszczególnych typów Klientów.

Program szkolenia:

  1. Dlaczego tracimy Klientów?
    a) charakterystyka „trudnych Klientów”
    b) diagnoza i rozpoznanie „trudnego Klienta”
    c) przyczyny utraty Klientów
    d) źródła frustracji Klientów
     
  2. Komunikacja niewerbalna w rozmowie z „trudnym Klientem”
    a) identyfikacja „trudnego Klienta” na podstawie „mowy ciała”
    b) rozpoznanie myśli i uczuć po zachowaniach niewerbalnych
    c) odwzorowanie gestów Klienta
    d) narzędzia komunikacji niewerbalnej
     
  3. Komunikacja werbalna w rozmowie z „trudnym Klientem”
    a) narzędzia komunikacji werbalnej
    b) aktywne słuchanie (parafraza, pytania, podsumowanie, stwierdzenia podtrzymujące, dowartościowanie, formatowanie, klaryfikacja, odwzorowanie)
    c) komunikacja werbalna – co i jak mówić?
     
  4. Krytyka uogólniona (każdy, wszyscy, nikt, zawsze, nigdy)
    a) konflikt z Klientem –procedura rozwiązywania konfliktu
    b) radzenie sobie z krytyką
    c) sposoby przełamywania oporów Klienta
    d) strategia pracy z „trudnym Klientem” –wchłaniania, zastraszania, współpracy,
    e) asertywne reakcje i odpowiedzi
     
  5. Trudne sytuacje w obsłudze Klienta i sposoby radzenia sobie z nimi
    a) spirala konfliktu
    b) rozładowanie Kolejki
    c) procedury obsługi Klienta
    d) trudne rozmowy telefoniczne i różnymi typami Klientów
    e) odbieranie telefonu w trakcie obsługi innego Klienta
    f) reakcje w sytuacji Konfliktowej
     
  6. Postępowanie w przypadku zgłaszania reklamacji
    a) technika POPO –odpowiedź na reklamację Klienta
    b) procedura przyjmowania reklamacji
    c) zasady odmawiania
    d) radzenie sobie z negatywnymi emocjami Klienta
    e) strategia budowania mostów
    f) propozycja rozwiązania problemu
     
  7. Typy trudnych Klientów i sposoby radzenia sobie z nimi
    a) agresywny
    b) uległy
    c) gaduła
    d) małomówny
    e) ekspert
    f) niezorientowany
    g) analityk
    h) rozkojarzony
     
  8. Utrudnienia w rozmowie z Klientem
    a) ocenianie
    b) pouczanie
    c) obwinianie
    d) przerywanie
    e) irytowanie
    f) pytania inwazyjne
    g) informowanie negatywne
     
  9. Asertywność w pracy z poszczególnymi typami Klienta
    a) radzenie sobie z krytyką
    b) asertywne reakcje i odpowiedzi
    c) procedura postępowania z „trudnym Klientem”

< powrót