logo
Cennik
link
Rezerwacja
link
Referencje
link
Kontakt
link
Najbliższe szkolenia
24 - 26.02.2016 Wstęp do metodyki 4TG


Wspieramy:


Szkolenia sprzedażowe
ZNACZENIE PROFESJONALNEJ OBSŁUGI KLIENTA I OBSŁUGA SPRZEDAŻOWA

CZYLI JAK BUDOWAĆ WYSOKĄ JAKOŚĆ W OBSŁUDZE KLIENTA I BUDOWAĆ Z NIM DŁUGOFALOWE RELACJE

Czas realizacji szkolenia: 
16 godzin lekcyjnych,

Cel szkolenia:
Zapoznanie z profilem handlowca/doradcy i metodami autoprezentacyjnymi, pozwalającymi na kształtowanie oczekiwanego przez Klienta wizerunku. Poznanie procesu podejmowania decyzji zakupowych przez Klienta. Rozwijanie umiejętności budowania długofalowych relacji z Klientem. Nabycie wiedzy z zakresu przygotowania, zaplanowania i prowadzenia procesu sprzedażowego. Doskonalenie umiejętności w zakresie budowania klimatu obsłudze Klienta. Poznanie technik prezentowania produktów i usług potencjalnemu Klientowi. Rozwijanie kompetencji w zakresie diagnozy potrzeb i odpowiadania na obiekcje Klienta. Nauczenie rozpoznawania różnych typów Klientów i dobierania technik sprzedaży do Klienta-indywidualizacja sprzedaży. Rozpoznanie potrzeb i wartości Klienta i składanie propozycji zakupowych.

Nabyte umiejętności:
Znajomość i praktyczne wykorzystanie technik autoprezentacyjnych. Świadomość i zaplanowanie  celów w obsłudze Klienta. Wiedza o oczekiwaniach i zachowaniach Klienta w trakcie rozmowy handlowej . Znajomość sposobów dokonywania  analizy potrzeb Klientów i skonstruowanie oferty dla Klienta z uwzględnieniem jego oczekiwań. Poznanie sposobów na budowanie długookresowych relacji z Klientem. Wiedza o zakresie obsługi posprzedażowej. Radzić sobie z niezadowolonymi i trudnymi Klientami. Prowadzić negocjacje z Klientem w oparciu o założone cele.

Program szkolenia:

  1. Wizerunek pracownika obsługującego Klienta – droga budowania pozytywnych relacji z Klientem
    a) co wpływa na nasz wizerunek, odbiór przez Klienta?
    b) organizacja, wygląd i automotywacja
    c) przygotowanie do codziennej pracy (kontaktu z Klientem)
    d) analiza minionego dnia pracy (spotkań z Klientami)
     
  2. Jakie są nasze cele w obsłudze Klienta?
    a) zadowolenie Klientów
    b) budowanie trwałych relacji
    c) zarabianie
    d) rozwijanie przedsiębiorstwa
    e) silniejsza integracja z naszymi Klientami
     
  3. Oczekiwania Klientów
    a) w jakim celu spotykamy się z Klientami?
    b) czego od przedstawicieli handlowych/doradców, oczekują Klienci?.
    c) co powinniśmy zapewnić Klientom?
    d) rodzaje potrzeb Klientów. W jaki sposób jako reprezentant handlowy, zaspokajasz potrzeby swoich Klientów i interes firmy, w której pracujesz?
    e) analiza oczekiwań. Czego Ty, jako Klient oczekujesz od osoby, która obsługuje Ciebie w sklepie, restauracji, salonie sprzedaży, urzędzie?./wejdź w buty Klienta/,
    f) analiza zachowań. Potrzeby Klientów
     
  4. Budowanie długofalowych relacji z Klientem
    a) profesjonalizm
    b) dotrzymywanie złożonych obietnic
    c) doradztwo Klienta w rozwiazywaniu problemów
    d) wspieranie Klienta w podejmowaniu korzystnych decyzji
     
  5. Nawiązanie kontaktu z Klientem
    a) autoprezentacja – przygotowanie do wizyty (siebie, materiałów, wyglądu, celów wizyty, elementy wywierania wpływu)
    b) budowanie psychologicznego podobieństwa
    c) przywitanie
    d) nawiązanie rozmowy
    e) tworzenie pozytywnego klimatu
    f) tematyka wstępnych rozmów. O czym i jak rozmawiać na wstępie? (pierwsze 20 sekund, pierwsze 20 słów, pierwsze 20 gestów)
    g) przejście do diagnozy potrzeb
     
  6. Rozpoznanie potrzeb i wartości Klienta
    a) diagnoza obecnej sytuacja Klienta, (z jakich produktów korzysta, z czego jest zadowolony, z czego jest niezadowolony, jakie są jego opinie i oczekiwania)
    b) zasada 4p – (pozycja, problem, podejście, propozycja)
    c) rozpoznanie motywów podejmowania decyzji przez Klienta
    d) dobór adekwatnych pytań – jakie pytania kierujemy do Klienta
    e) pytania, których nie należy zadawać Klientowi
    f) rodzaje pytań i techniki aktywnego słuchania
    g) werbalna i niewerbalna komunikacja podczas rozmowy z Klientem
     
  7. Obsługa posprzedażowa
    a) czym jest obsługa posprzedażowa?
    b) obowiązki wobec Klienta wynikające z procesu obsługi posprzedażowej
    c) proces związany z otrzymaniem produktu/usługi za który Klient zapłacił
    d) sprzedaż wiązana i dodatkowa – „nasycanie” Klienta produktami, usługami i wartościami dodanymi,
    e) obsługa gwarancyjna i pogwarancyjna
    f) przyczyny i skutki tworzenia się  niezadowolonych Klientów
    g) trudne rozmowy (negocjacje) z niezadowolonymi Klientami
         - spóźnienia z dostawą towaru do Odbiorcy
         - dostawa uszkodzonego w transporcie towaru
         - brak informacji o aktualnym stanie dostawy do Klienta
         - brak dostawy towaru w umówionym terminie
         - korekty cenowe

    h) stworzenie adekwatnych do sytuacji argumentów racjonalnych i emocjonalnych
    i) opracowanie planu negocjacji z niezadowolonymi Klientami
    j) metody wyjścia z impasu
    k) opracowanie wielkości i zasad ustępstw - rekompensaty
    l) sformułowania, które należy wykorzystywać w sytuacji konfliktowej
    m) sformułowania, które należy wykluczyć z języka w sytuacji konfliktowej
    n) obsługa przedstawicieli handlowych z firm zewnętrznych
     

< powrót