logo
Cennik
link
Rezerwacja
link
Referencje
link
Kontakt
link
Najbliższe szkolenia
24 - 26.02.2016 Wstęp do metodyki 4TG


Wspieramy:


Szkolenia logistyczne
KONSTRUKCJA EFEKTYWNYCH ZAKUPÓW: METODY REDUKCJI KOSZTÓW ZAKUPÓW, OCENA DOSTAWCÓW

Czas realizacji szkolenia: 

16 godzin lekcyjnych (2 x 8 godzin)
 
Wstęp:
Obecnie w Polsce wiele przedsiębiorstw boryka się z problemami wynikającymi ze wzrostu kosztów wytwarzania oraz nasilającej się konkurencji krajowej i zagranicznej. Dodatkowo polskie przedsiębiorstwa coraz częściej spotykają się z barierą popytu u swoich klientów. Dlatego z coraz większą uwagą zaczynają one analizować te obszary, w których znacząco mogłyby obniżyć koszty. Doświadczenie uczy, iż duża część kosztów leży po stronie organizacji zakupów oraz jest wytworzona poprzez decyzje w obszarach okołozakupowych – zapasach, transporcie i magazynowaniu. Dlatego skuteczne i efektywne zarządzanie zakupami jest kluczem do stałego a jednocześnie relatywnie małoinwazyjnego zredukowania kosztów funkcjonowania firmy.

Cel szkolenia:

Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do menedżerów średniego i wyższego szczebla oraz specjalistów zajmujących się logistyką i zaopatrzeniem oraz utrzymaniem zapasów w przedsiębiorstwach.

Metodyka:
Poza częścią merytoryczną prowadzoną w postaci warsztatów, w trakcie szkolenia wykorzystuje się szereg przypadków symulacyjnych. Wybrane z podpunkty szkolenia są ilustrowane stosownym casem (przypadkiem). Uczestnicy na tej podstawie mogą, pod kontrolą prowadzących szkolenie, przeprowadzić symulację rozwiązania określonego problemu czy to związanego z gospodarką zapasami, strategią zakupów czy też transportem.

Czas i charakter tych caseów jest zróżnicowany w zależności od danego tematu. W takcie szkolenia wykorzystuje się grę decyzyjną, podczas której uczestnicy mogą sami we własnym zakresie przeprowadzić symulację podstawowych decyzji w zakresie zakupów, kosztów zapasów a także poziomu obsługi klienta. Na tej podstawie, po zakończeniu gry omówione są wnioski z przeprowadzonej symulacji.

Wszystkie zagadnienia są wzbogacone przykładami z rzeczywistych firm polskich i zagranicznych.

Program szkolenia:

1. Rola zakupów w nowoczesnym przedsiębiorstwie
2. Polityka współpracy z dostawcą
3. Organizacja procesu zakupu
4. Magazynowanie
5. Zarządzanie zapasami i gospodarka materiałowa
6. Transport na potrzeby zakupów
7. Minimalizacja ryzyka związanego z zakupem
8. Ocena dostawcy w zakupach
9. Zasady konstrukcji procedury oceny dostawców
10. Organizacja procesu zakupu a ocena dostawcy
11. Metody oceny oferty dostawcy
12. Zintegrowany system oceny dostawców
13. Zasady konstrukcji narzędzi oceny dostawców
14. Narzędzia oceny dostawców
15. Konstrukcja zasad oceny dostawców
16. Baza danych o dostawcach
17. Lista kwalifikowanych dostawców
18. Minimalizacja ryzyka związanego z dostawcą

Doświadczenie praktyczne prelegenta w danej tematyce szkolenia.

W trakcie szkolenia zaprezentowane zostaną praktyczne doświadczenia prelegenta z kierowania i uczestnictwa w kilkudziesięciu projektach z zakresu logistyki zaopatrzenia, produkcji oraz redukcji zapasów.

Sylwetka autora szkolenia:

Marek Kasperek
Doktor zarządzania, specjalista w zakresie systemów logistycznych, zakupów oraz organizacji zespołów projektowych. Pracownik Katedry Logistyki Ekonomicznej Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Kierownik studiów i wykładowca na studiach podyplomowych Zarządzanie projektem Europejskim oraz Zarządzanie Projektem realizowanych w ramach Kolegium Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Katowicach, kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki.

Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w ramach programu TEMPUS. Autor wielu praktycznych opracowań z zakresu logistyki, redukcji kosztów oraz zarządzania projektem. Współpracownik GARR, MŚP, PTE oraz licznych firm szkoleniowych i konsultingowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus (1995-1998). Od 2000 Ekspert w Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Podlaskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, SMGKRC. Kierownik projektów/ekspert związanych z reorganizacją
łańcucha dostaw, z zarządzaniem zapasami, z reorganizacją zakupów i dystrybucji. Autor licznych opinii o innowacyjności. Kierownik projektu i ekspert w pracach związanych z wdrożeniem zarządzania projektem w przedsiębiorstwach.

Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku lat prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe dla praktyków gospodarczych i przedstawicieli jednostek samorządowych organizowane m.in. przez MŚP, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne i inne w zakresie: Logistyki, Zakupów, Zarządzania projektem, Lean management.

Autor ponad 100 publikacji 8 książek i współautor 3 poradników. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w przedsiębiorstwach.


< powrót