logo
Cennik
link
Rezerwacja
link
Referencje
link
Kontakt
link
Najbli┼╝sze szkolenia
24 - 26.02.2016 Wst─Öp do metodyki 4TG


Wspieramy:


Szkolenia logistyczne
GRA LORDS OF CHAIN

Gra decyzyjna Lords Of Chain to interaktywny sposób zobrazowania procesu logistycznego przebiegaj─ůcego od producenta do finalnego odbiorcy. Uczestnik gry ma mo┼╝liwo┼Ť─ç nie tylko u┼Ťwiadomienia sobie, jak wiele ró┼╝nych sytuacji decyzyjnych powstaje w zwi─ůzku z przep┼éywami w ┼éa┼äcuchu dostaw, ale staje si─Ö fizycznie uczestnikiem i kreatorem procesu. Nadrz─Ödnym celem gry jest optymalizacja procesów logistycznych w obszarze zaopatrzenia, transportu, produkcji i dystrybucji przy zachowaniu zasady d─ů┼╝enia do minimalizacji kosztów.

Gra przewiduje mo┼╝liwo┼Ť─ç poruszania si─Ö w okresie jednego roku z podzia┼éem na tygodnie (oznaczaj─ůce interwa┼é ruchu). W standardowym wydaniu wymaga uczestnictwa 14 graczy przydzielonych w odpowiedniej ilo┼Ťci do poszczególnych dywizji, jednego moderatora gry i jednego asystenta moderatora.
W grze wyst─Öpuje moderator, czyli osoba kreuj─ůca problemy mog─ůce wyst─ůpi─ç w ┼éa┼äcuchu, sprawdzaj─ůca poprawno┼Ť─ç zasad poruszania si─Ö, waliduj─ůca poszczególne procesy oraz nadaj─ůca tempo gry. Moderator jest równie┼╝ osob─ů wskazuj─ůc─ů sposoby rozwi─ůzania problemów (moderator dyskusji) oraz pe┼éni rol─Ö finalnego odbiorcy produktów finalnych.
 
 
 
Modu┼éowo┼Ť─ç i elastyczno┼Ť─ç gry jako jej atut.
Atutem gry jest jej modu┼éowa budowa, co powoduje elastyczne dopasowanie si─Ö do potrzeb przetestowania ró┼╝nych wariantów sytuacyjnych. Wspólnie z Zamawiaj─ůcym mo┼╝na ustawi─ç poszczególne modu┼éy gry w taki sposób, by by┼éa mo┼╝liwo┼Ť─ç symulacji ró┼╝nych problemów i sytuacji decyzyjnych.
Przyk┼éadowo - w przypadku symulacji potencjalnych sytuacji z obszaru dystrybucji, modu┼é produkcji mo┼╝e rozpoczyna─ç gr─Ö, a w nast─Öpnej kolejno┼Ťci mog─ů by─ç ustawione poszczególne szczeble dystrybucji rozdzielone modu┼éami transportu. Takie ustawienie modu┼éów umo┼╝liwi symulacj─Ö sytuacji decyzyjnych m.in. z obszaru DRP.
 
Czas trwania gry:
8h lekcyjnych (x45 minut)
 
Uczestnicy:
- 14 graczy (wersja optymalna)
- moderator: trener 
- asystent moderatora: pracownik zleceniodawcy (opcjonalnie trener)
 
Gra prowadzona jest dwuetapowo:
Etap pierwszy to cz─Ö┼Ť─ç, w której 14 uczestników kreuje proces logistyczny w ┼éa┼äcuchu dostaw poprzez podj─Öcie decyzji w swoim obszarze oraz wykonanie zwi─ůzanych z ni─ů ruchów. Gra podzielona jest na dywizje – magazyn poddostawcy, transport, produkcja, magazyn wyrobów finalnych. W ka┼╝dej z dywizji dochodzi do zarz─ůdzania decyzj─ů poprzez zaplanowanie ruchu, jego wykonanie, oraz dokonanie kontroli jako┼Ťciowej, a ostatecznym etapem wykonania ruchu jest policzenie kosztów z nim zwi─ůzanych. Powi─ůzanie ruchów w danych dywizjach z decyzjami innych dywizji prowadzi do unaocznienia problemów komunikacyjnych w planowaniu ┼éa┼äcucha dostaw.
Czas trwania 1 – go etapu bez komunikacji - 2 h.
 
Drugi etap gry to, poza interakcj─ů ruchow─ů na planszy, czas na prowadzenie negocjacji pomi─Ödzy dywizjami gry, poszukiwanie rozwi─ůza┼ä w problemach komunikacyjnych, a tak┼╝e okre┼Ťlanie zasad kooperacji i koopetycji. 14 graczy w tym etapie szuka mo┼╝liwo┼Ťci do wypracowania wspólnych decyzji, poszukuje rozwi─ůza┼ä optymalizacyjnych w ca┼éym procesie, a tak┼╝e wypracowuje rozwi─ůzania dla strategii minimalizacji kosztów w ca┼éym procesie.
Czas trwania 2 – go etapu z mo┼╝liwo┼Ťci─ů komunikacji i negocjacji - 3 h
 
Zakres kompetencji „mi─Ökkich” w grze: (w zale┼╝no┼Ťci od sprofilowania gry):
 
Zakres kompetencji „twardych” w grze: (w zale┼╝no┼Ťci od sprofilowania gry):
 
Efekty gry Lords Of Chain:
1. Ka┼╝dy z 14 graczy rozpoznaje proces jako ca┼éo┼Ť─ç i potrafi okre┼Ťla─ç wp┼éyw poszczególnych dywizji na ca┼ékowite koszty procesu.
2. Wzrasta umiej─Ötno┼Ť─ç podejmowania decyzji i szukania wspólnych rozwi─ůza┼ä dla osi─ůgania po┼╝─ůdanego celu.
3. Gracz przewiduje ruchy, planuje procesy magazynowania, transportowania i wytwórcze.
4. Gracz potrafi przewidzie─ç skutki i konsekwencje decyzji podj─Ötych w poszczególnych dywizjach.
 
 
Harmonogram:
1h - Wprowadzenie do gry: wyja┼Ťnienie zasad i regu┼é, okre┼Ťlenie funkcji i ról uczestników, zdefiniowanie celu
2 h – Gra cz. 1
Przerwa
3 h – Gra cz. 2
2 h – Wnioski (Burza mózgów): okre┼Ťlenie g┼éównych problemów w poszczególnych dywizjach, okre┼Ťlenie mo┼╝liwo┼Ťci ich eliminacji

 


< powr├│t